Newsletter kampanje
Dogovorite besplatnu analizu sada !
Istraživačka ekspedicija koja šalje informacije !
Ako smo odabrali newsletter kao dio naše strategije digitalnog marketinga, njen cilj trebao bi težiti da se odašilju korisne informacije centrali, odnosno publici, za koju sadržaj donosi određenu vrijednost. Tako možemo reći kako bez kvalitetnog contenta svaka u digitalni svemir lansirana newsleter kampanja neće bti uspješna.
Kako onda da kampanje pretvorimo u uspješne ? Analiza publike kojoj šaljemo newsletter i stvaranje sadržaja s kojim će se ta publika poistovijetiti zasigurno je mali korak za kampanju ali velik za zadovoljstvo primatelja !
dajte vrijednost
Sadržaj vašeg newslettera uvijek mora sadržavati korisne informacije za publiku, u protivnom – neće biti pročitan.
odnos, ne prodaja
Fokus kampanja uvijek bi trebao biti na stvaranju odnosa prije svega, a ne forsiranja prodaje vaših proizvoda.
budite redoviti
Jednom kad se odlučite za ovaj oblik marketinga potrebno je pronaći ravnotežu između redovitosti i napornosti.
Budite kreativni
Budite kreativni u stvaranju newslettera, poigrajte se s dizajnom kao i sadržajem koji mora biti u isto vrijeme koristan i zanimljiv.
Robotska točnost ili faktor ljudske pogreške ?
Kada kreirate sadržaj za vaš newsletter, izuzetno je bitno da razmišljte o publici kojoj se obraćate. Treba uzeti u obzir općenito interes za temu i pronaći privalačan naslov kako bi vaš newsletter uopće otvorili.
Nakon što uspijemo u prvom koraku, kako bi newsletter bio zbilja pročitan do kraja, temu moramo maksimalno približiti čitatelju a sadržaj napraviti probavljivim, realnim i interesantnim.
Iako pomoću newslettera nastojimo prikazati se stručnim i autoritativnim na svom području, veći uspjeh možete očekivati ako su vaši sadržaji “živi” i čitatelj dobiva dojam da iza njega zaista stoji živa osoba, nego da se radi o robotičkom i komplekson stručnom sadržaju.
Ne forsirajte – manje je više !
Biti redovitan u slanju newslettera izuzetno je bitno, ali treba pripaziti da se ne ode u krajnost kada postajete naporni svojoj publici – tada će te vrlo vjerojatno završiti u “smeću” i korisnici neće otvarati vaše sadržaje. Pozornost treba biti da se newsletter šalje onda kada imamo korisnu informaciju za određenu pubiku – primjerice, zgodno bi bilo poslati obavijest o novom popustu na artikal koji se nalazi u korisnikovoj košarici !
Također, sadržaj mora biti sažet i s jasnom vrijednosti za primatelja – nikome se doista ne čitaju Biblije ! Za sve buduće akcije koje korisnik na temelju newslettera planira poduzeti da se više informira o vama omogućit će te pomoću CTA (Call to action) buttona i poveznica na vaš web i društvene mreže, što su veoma bitni elementi u njegovom dizajnu.
Što vas zapravo zanima ?
Što je zapravo newsletter ?
Newsletteri odnosno e-mail kampanje prvenstveno služe u informiranju publike i stvaranju jedinstvenog odnosa povjerenja s publikom, što se na kraju odražava na vašem poslovanju. Neizostavan je oblik marketinga kod web shopova i ostalih djelatnosti čija uspješnost ponajviše ovisi o povjerenju njihovih klijenata.
Koja je svrha newsletter kampanja ?
Newsletter bi prvenstveno trebao imati informativnu ulogu i njegov naglasak nebi smio biti na prodaji proizvoda već na izgradnji odnosa s korisnicima. Rezultati uspješne kampanje su više-manje isti kao i kod ostalih oblika digitalnog marketinga – izgradnja odnosa, povećanje svjesti o brandu, povećanje posjeta web stranici, bolji prihodi i slično – ali ovisno o prirodi vašeg poslovanja newsletter može biti najbolja opcija kada planirate strategiju digitalnog marketinga.
Otvaraju li primatelji doista newslettere ?
Newsletteri prosječno bilježe otvaranje (open rate) od 20 do 30%, ovisno o tržištu na kojem se nalazite, što znači da su korisnici doista voljni otvoriti newsletter ako im je ponuđen kvalitetan sadržaj. Nadalje, ove kampanje bilježe prosječno sličnu stopu klikanja (CTR) kao i Google oglasi od 2 do 5%, što je značajno više od oglašavanja na društvenim mrežama. Šaljete li newsletter prečesto, bez nekog oblika personalizacije i s očitim naglaskom na prodaju bez vrijednih informacija, ne očekujte obećavajuće brojke – najčešće ćete se uklopiti u veliku većinu newslettera koje završe “swipeom” ili u spammu. Također, izuzetno je bitno da je njegov dizajn prilagođen pametnim telefonima – čak preko 80% newselettera u 2022. otvoreno je s mobilnih uređaja !
Kako bi trebao izgledati dobar newsletter ?
Dobar newsletter kojeg će primatelji rado pročitati mora biti zanimljiv i informativan u smislu da na pristupačan način ponudi korisne informacije za čitatelje. Također, dizajn samog newslettera mora biti vizualno efektan a sadržaj mora, iako pokazuje vaš autoritet i ozbiljnost branda, zvučati kao da ga je napisala živa osoba a ne intergalaktični robot !
Zašto započeti s newsletter kampanjama ?
Newsletter je efikasan u procesu stvaranja odnosa i odlučivanja krajnjeg korisnika jer se dostavlja upravo onoj grupi koja posjećuje vaše web mjesto, interesira se za vaše proizvode i pomoću njih podižete određenu svijest o vašem brandu. Također, stvaraju se newsletter grupe kako bi se različite poruke (proizvodi) prikazivali različitim grupama, ovisno o njihovim interesima.
Koji su mogući ciljevi newsletter kampanje ?
Ciljevi kampanje zapravo određuju kakav nam je strateški pristup slanju newslettera, a razlikuju nekoliko različitih ciljeva od kojih izdvajamo:
- Informiranje vaših pretplatnika – nešto duži tekstualni sadržaj kojim ćete obavijestiti vaše klijente o npr. promjenama u vašem poslovanju, novim cijenama i konverziji prema euru i sl.
- Prodaja proizvoda – kreirajte sadržaj koji će biti informativan u smislu predstavljanja vašeg proizvoda, a da naglasak nije direktno na prodaji.
- Podizanje svijesti o vašem brandu – slanje neobvezujućih newslettera s namjerom da i dalje ostanete prvi izbor publike na svom tržištu.
Kako pokrenuti newsletter kampanje ?
Kako bi uspješno vodili newsletter kampanje u obzir treba uzeti ponajviše kome se obraćamo i stvoriti provjerene newsletter liste za različite kampanje kao i kontinuirano ažurirati te liste dodavanjem novih primatelja, uzimavši u obzir koji su nam ciljevi zbog kojih šaljemo newsletter. Jednom kad se upustite u newsletter kampanje izuzetno je bitno da ste redoviti ali ne i dosadni, stoga prije pokretanja kampanje veoma je bitno napraviti raspored kada, kome i što šaljemo. Također, razlika između uspješne i neuspješne kampanje može biti u detaljima – brojni newsletter servisi nude slanje testnog primjerka kako vam takve sitnice nebi promakle !
Koji su najbitniji elementi newslettera ?
Kvalitetan newsletter za nas u pravilu sadrži nekoliko bitnih elemenata u svom dizajnu na koje treba obratiti pozornost kako bi korisnik doista otvorio i pročitao vaš materijal, a to su:
- Snažan Subject line – kreativno “primamite” korisnika u otvaranje, ali budite pošteni i relevantni s odnosom na sadržaj newslettera kako bi izbjegli neugodno iskustvo primatelja. Također, newsletteri koji primatelja oslovljavaju poimenice često imaju bolji open rate jer korisnik osjeća osobnu pažnju.
- Jasan i primamljiv naslov – što zanimljiviji naslov to je veća vjerojatnost da će primatelji pročitati vaš newsletter.
- Efektan i konstantan vizualni izgled – kako bi newsletterom izgradili autoritet i podigli svijest o vašem brandu, njegov kontinuirani izgled dizajna u bojama vašeg branda i s vašim logom definitivno će pomoći u ostvarivanju istog.
- Jasan i vidljiv CTA( Call to action ) – svaki sadržaj u konačnici bi trebao biti uvod za neku daljnju akciju, tako da bilo da se radio o vašem novom proizvodu na web shopu, posljednoj akciji ili zadnjem blogu o kojem ste pisali, jasan CTA neizostavan je dio newslettera.
- Vaš kontakt i linkovi na društvene mreže i web – Izuzetno bitna stvar koja se lako može zanemariti a veoma je korisna u ostvarivanju odnosa s korisnicima, naročito kad je riječ o društvenim mrežama jer će oni očekivati da vas mogu “zapratiti”.
Projekata
Aktivnih klijenata
Popijenih kava
Godina iskustva
Newsletter nije hladni rat !
Šaljete li svoju newsletter ekspediciju u digitalni svemir samo zato jer to radi i čitava konkurencija i vama je to “cool” – u startu ste osuđeni na propast a vaš budžet na promašaj. Istaknuti se između zamornih newslettera koje svi svakodnevno primamo i koje najčešće ignoriramo ključni je korak vaše kampanje i dobro treba procijeniti da li je vašem poslovanju ovaj oblik marketinga doista koristan.
Ako se nalazite u branši čija publika odluku o kupovini donosi na temelju emocija i prvog dojma ( sviđa mi se – ne sviđa mi se ) onda newsletter i nije najsretnije riješenje za vas. Međutim, ako je vaše poslovanje takvo da prije odluke o kupovini treba izgraditi odnos pun povjerenja i sigurnosti, upravo newsletter može biti prekretnica u vašem uspjehu !