Case Study: Kako podići svijest o novom eventu ? – Rab
Web Conference

Rab Web Conference – Tri smjera, jedno iskustvo

Rab Web Conference prvi je značajan IT događaj na otoku Rabu, a njegovo prvo
izdanje održalo se od 24. do 27. svibnja 2022. Polaznici su mogli odabrati između tri
različita smjera predatavanja: backend programiranje, frontend programiranje ili
digitalni marketing. Za svoju prvu godinu RWC je okupio predavače iz velikih tvrtki
kao što su Google, Infobip, Trikoder, Njuškalo, Kg Media, Arbona, AirCash i
brojni drugi. Osim samog prisustva na predavanjima, sadržaju konferencije moglo se
pristupiti online putem live streama.

Prvi korak: stvaranje virtualnog identiteta
Nakon što se sama ideja o ovom događaju počela ostvarivati, izuzetno je bilo bitno
dati mu vizualni i virtualni identitet kako bi se povezali s publikom i podigli
svjesnost o događaju. Kako bi to postigli najprije je bilo potrebno osmisliti logo
eventa modernog flat dizajna. S obzirom na to da se radi o događaju, a ne primjerice

proizvodu, što jednostavniji logo – to bolji. Također, logo mora biti “catchy” odnosno
privlačan a opet profinjen i relevantan u odnosu na vašu profesiju i sam događaj. 

Rab Web Conference prvi je značajan IT događaj na otoku Rabu, a njegovo prvo

izdanje održalo se od 24. do 27. svibnja 2022. Polaznici su mogli odabrati između tri
različita smjera predatavanja: backend programiranje, frontend programiranje ili
digitalni marketing. Za svoju prvu godinu RWC je okupio predavače iz velikih tvrtki
kao što su Google, Infobip, Trikoder, Njuškalo, Kg Media, Arbona, AirCash i
brojni drugi. Osim samog prisustva na predavanjima, sadržaju konferencije moglo se
pristupiti online putem live streama.

Prvi korak: stvaranje virtualnog identiteta
Nakon što se sama ideja o ovom događaju počela ostvarivati, izuzetno je bilo bitno
dati mu vizualni i virtualni identitet kako bi se povezali s publikom i podigli
svjesnost o događaju. Kako bi to postigli najprije je bilo potrebno osmisliti logo
eventa modernog flat dizajna. S obzirom na to da se radi o događaju, a ne primjerice

proizvodu, što jednostavniji logo – to bolji. Također, logo mora biti “catchy” odnosno
privlačan a opet profinjen i relevantan u odnosu na vašu profesiju i sam događaj. 

Nije na “fejsu”, nije se dogodilo ? – Facebook Ads

Kad se uzme u obzir koliko vremena provodimo na društvenim mrežama i da nam
one daju mogućnost “targetiranja” prikaza objava prema interesima, neizostavno
je svoj događaj promovirati na mjestu kao što je Facebook. Tijekom ove kampanje
promovirano je 18 objava čiji je sadržaj bio namijenjen informiranju publike o
detaljima događaja ali i predstavljanju predavača.

Vizualni dio sadržaja objave o poklanjanju ulaznica za RWC 2022.

Također, u povećanju popularnosti događaja kod publike ali i interakciji s njom
pomagle su promocije akcija i nagrada koje su bile dio cijelog ovog procesa, a to
su: Early bird popust od 30%, poklanjanje dvije ulaznice za najkreativniji
komentar + like & share i nagrada sretnom polazniku u vidu 4geeksacademy
školovanja vrijednog 45 000 kuna. Sveukupno je tijekom kampanje naše Facebook
oglase vidjelo 112 064 korisnika (Reach), a oglasi su se prikazali (Impressions)
čak 421 278 puta. Kako su objave sadržavale poveznicu na službenu web stranicu
događaja, moramo uzeti u obzir i CTR koji je bio zadovoljavajućih 1,37% u odnosu
na prosječnih 0,90% za ovu vrstu digitalnog marketinga, što znači da smo
zainteresirali oko 6 tisuća korisnika da posjete stranicu i dodatno se informiraju o
događaju.

Google – broj 1 digitalnog marketinga

Da je Google apsolutni vladar interneta ne treba puno objašnjavati – dovoljno je reći
kako je pojam “googlati” odavno postao sinonim za internetsko pretraživanje
podataka. Osim same tražilice, Google je u vlasništvu brojnih drugih popularnih
rješenja u digitalnom svijetu: Android sustav, Gmail, Google Maps, Chrome,
YouTube i sl. Potencijal oglašavanja putem njegovih platformi vrlo su brzo
prepoznala brojna poslovanja, pa tako ne čudi činjenica kako Google ostvaruje više
od 80% prihoda upravo od usluge digitalnog marketinga. Velika prednost ove vrste
oglašavanja je ta što se oglasi prikazuju zainteresiranoj publici upravo u onom
momentu kada je njihov interes najveći – i sami znamo koliko puta smo prvo nešto
istražili na internetu prije nego što smo stupili u kontakt ili kupili proizvod. Što je kod
Google oglasa primamljivije od oglašavanja društvenim mrežama jest CPC princip
naplate, što znači da plaćate samo i isključivo kada korisnik doista “klikne” na vaš
oglas. Kako bi u potpunosti razumijeli Google oglase, veoma je bitni razlikovati dvije
osnovne vrste oglasa: GSN oglasi i GDN oglasi.

Konverzije vs prikazi – GSN vs GDN oglasi

Search network (GSN) oglasi odnose se na rezultate pretrage gdje vas Google
pozicionira na vodeća mjesta s obzirom na relevantne pojmove pretraživanja koje
nazivamo ključne riječi i više su orijentirani na konverzije s obzirom na to da kod
korisnika koji pretražuje takve pojmove interes već postoji. Neke od ključnih riječi
koje su korištene u ovoj kampanji a donijele su najveći broj klikova su “it
konferencije” i “it konferencije 2022” koje su s obzirom na broj “klikova” i samu
konkurentnost ključnih riječi zasluženo uzele dobar dio našeg budžeta. S druge
strane, ključna riječ “web konferencija” nije generirala broj “klikova” kao prethodno
spomenute, međutim postigla je zavidni CTR od 37% što ju je istaknulo kao jednu od
najrelevantnijih i najekonomičnijh s obzirom na potrošnju budžeta koju je ostvarila
po “kliku”.

Odnos GDN i GSN oglasa u našoj kampanji

Međutim, kako je cilj kampanje bio stvoriti svijest o događaju i podići njegovu
vidljivost, ne čudi činjenica da je čak 88% našeg budžeta za Google oglašavanje
alocirano upravo prema GDN oglasima. Google display mrežu čine više od 2
milijuna web stranica, aplikacija i video zapisa na kojima se mogu prikazivati vaši
oglasi, tako da su GDN oglasi zapravo vizualni oglasi koji se prikazuju na
stranicama “trećih strana” dok se korisnici nalaze na njima. Takvi su oglasi
savršeni za vašu vidljivost i broj prikaza, a najviše impresija i “klikova” u našoj
kampanji generirano je od popularnih stranica kao što su: tportal.hr, njuškalo.hr,
index.hr i dnevnik.hr. Sveukupno je putem display network oglasa ostvareno 2
milijuna i 400 tisuća prikaza, što čini čak 99,8% sveukupnih prikaza ove kampanje
Google oglašavanja a uzmemo li u obzir i Facebook oglase to je gotovo 85%
prikaza cjelokupne kampanje digitalnog marketinga za našu IT konferenciju.
Zaključno: Uspješno održana prva IT konferencija RWC
Stvaranje vitrualnog identiteta u današnje vrijeme ključno je za uspješnost
održavanja svakog događaja, pa tako i za Rab Web Conference. Kako bi na
digitalnom planu “oživjeli” ovaj događaj, dizajniran je logo događaja, web stranica

event tipa sa svim potrebnim informacijama kao i Facebook stranica kako bi naše
prisustvo na drušvenim mrežama također stvorilo svijest kod publike. Nakon što smo
to stavili u funkciju, sljedeći korak je onaj najbitniji i neizostavni – digitalni
marketing. Kampanja digitalnog marketinga koja je uključivala Facebook i Google
oglašavanje rezultirala je s impresivnih 2 milijuna i 800 tisuća prikaza i uvelike je
pomogla popuniti predavanja vodećih domaćih ali i međunarodnih IT stručnjaka.
Pomoću kvalitetnog digitalnog marketinga uspješno je podignuta svijest o ovom
prvom IT događaju ovog tipa na otoku Rabu i Rab Web Conference postao je
vidljiv i prepoznatljiv među zainteresiranom publikom kao i brojnim kompanijama s
područja IT sektora. Što se samog događaja tiče, kritike su bile i više nego pozitivne
a predavači i polaznici zadovoljni su razmjenom iskustava i znanja te su zaljubljeni
u prekrasne lokacije otoka Raba najavili svoj ponovni dolazak. Također, budite
uvjereni da je, dok vi čitate ovaj sadržaj, u pripremi već sljedeće izdanje ove IT
konferencije – saznajte sve informacije o njoj!

7