Case Study: Kako povećati prodaju za Božić – Vilma Web trgovina
Web Shop Vilma – moderan dizajn za tradicionalne slastice
Vilma slastice bavi se proizvodnjom i prodajom slastica domaće proizvodnje i tradicionalnih autohtonih proizvoda a slove za najboljeg proizvođača Rabske torte. Osim web stranice, za njih smo izradili Web shop na koji smo integrirali i mogućnost plaćanja po ponudi.
Spolna i dobna struktura FB pratitelja “Vilma slastice”
Njihova facebook stranica “Vilma slastice” broji 3291 pratitelja, što je
solidna polazišna baza publike a prema spolnoj strukturi prevladavaju žene:
78,2% naprema 21,8% muškaraca. S obzirom na prirodu poslovanja ne čudi
podatak da je 84,3% publike iz Hrvatske, na čijim se prostorima nudi
dostava naručenih artikala.
Strategija digitalnog marketinga za Božić
Koji nam je cilj i koje kanale digitalnog marketing koristiti ? Cilj je bio očigledan:
povećati prodaju proizvoda na web shopu tijekom božićnih praznika. S obzirom da
se radi o slasticama i da vizualni dojam definitivno može privući potencijalne kupce,
dogovoreno je oglašavanje putem društvene mreže Facebook s dvije promovirane
objave tjedno a objave će biti formirane kao kolekcije slika proizvoda s web shopa.
Kako bi oglase u potpunosti prilagodili i približili željenoj publici, objave su pisane na
hrvatskom jeziku, a za potrebe kampanje kreirali smo ciljanu publiku kojoj su se
oglasi prikazivali – ona dolazi sa prostora Hrvatske, nalazi se u dobi od 18 do 65+
godina a pokazuje interese za kolačima, dezertima, tradicionalnom hranom,
slasticama i posebnim poklonima – svemu što zapravo možete pronaći na Vilma
Web Shopu ! Na dnu kratkog opisa (sadržaja) objave nalazi se direktna poveznica
koja vodi korisnika na proizvode iz objave. Također, kako smo za Vilma slastice
izgradili web shop, predložili smo newsletter kampanju koji će obavijestiti korisnike
o aktualnim božićnim ponudama a mail adrese prikupljene putem web shopa
pretvorili smo u ciljane grupe za slanje newslettera.
Tko je vidio Facebook objave ? – Impression vs Reach + CPM
Prvom objavom početkom prosinca pokrenuta je kampanja oglašavanja na
Facebooku, a do kraja kampanje promovirane objave prikazale su se čak 286 051
puta (Impressions) s troškom od 1,48 € na tisuću prikaza, što je povoljniji i bolji
rezultat od 1,75 € koliko iznosi prosječni CPM (Cost per Mile) za oglašavanje na
Facebooku te je definitvno prihvatljiviji trošak od standardnih cijena oglašavanja
putem medija.
Čak 83 599 korisnika u to je vrijeme vidjelo naše objave barem jednom, od čega je
njih čak 86% naišlo na njih upravo putem plaćenog oglašivačkog prostora, dok se
ostalih 14% s objavom susrelo organskim putem. Kao pravi pogodak pokazale su se
objava u kojoj se na kreativan način približilo (sjetite se spolne strukture publike)
ženskoj populaciji frazom “Pravo je vrijeme da nadopunite blagdanski stol !” i
objava u kojoj se koristilo stereotipom u naslovu kao “Za čokoladu nikad nije
prekasno !”, jer svi mi znamo da nije pametno jesti slatko navečer, ali..
Što su poduzeli prilikom prikaza ? – CPC vs CTR + Engagement Rate
Što se tiče samih akcija i angažmana korisnika kojima se objava prikazivala, a u što
ulaze radnje kao što su lajkovi, komentiranje, dijeljenje ali i otvaranje poveznice,
postignut je iznimno visoki Engagement rate od prosječnih 7,83% po objavi, što je
mnogo bolji rezultat od prosječne vrijednosti za Facebook oglašavanje koja iznosi
3,22%. Također, postignut je CTR (Click through rate) od 1,40% što je značajno
bolje od prosječnih 0,90%, a svaki taj “klik” stajao nas je 0,45 € što je mnogo bolje
od 1,72 € koliko iznosi prosječna vrijednost CPC-a za Facebook oglase. S obzirom
na to da svaki “klik” vodi korisnika u web shop i približava ga virtualnoj košarici –
nije loše, zar ne ?
Newsletter kampanja – Open Rate, Click Rate, Engagement Rate
Za potrebe božićne kampanje E-mail marketinga korišten je Mailchimp servis, s
publikom od 323 kontakata od čega su 237 pretplatnika (73%). Razlika između
kontakata i pretplatnika je ta da su se pretplatnici odlučili za neki oblik
komunikacije s vašim poslovanjem, što uvelike utječe na uspješnost same
kampanje. Sadržaj kojeg smo slali publici vjerno je pratio sadržaj kojeg smo
oglašavali na Facebook društvenoj mreži, a sama E-mail poruka sadržavala je sve
bitne elemente newslettera: snažan subject line, logo branda “Vilma slastice”,
kontinuirani dizajn, jasan naslov, slike proizvoda, jasan i vidljiv CTA button te
poveznice na web shop i društvene mreže.
Tijekom kampanje čak 38% primatelja otvorilo je naš newsletter, što je
zadovoljavajući rezultat u odnosu na prosječni Open Rate od 17,4% za ovu vrstu
digitalnog marketinga. Click Rate je također bio veći od prosječne vrijednosti 2,04%
i u ovoj kampanji iznosio je 2,8%. Što se tiče interakcije primatelja naših newslettera,
postignut je zadovoljavajući udio od čak 30% publike koja često otvara i poduzima
radnje vezane uz primljeni sadržaj, što je znatno bolji rezultat s obzirom na to da
prosječan Highly Engagement Rate za oglašavanje putem E-mailova iznosi
17-28%.
Evaluacija prihoda – tko je napunio Božićnu košaricu ?
Web shop Vilma izgradili smo u Prestashop platformi za e-trgovinu, a zaključno
vam donosimo statistiku prometa na web shopu u vrijeme trajanja kampanje
digitalnog marketinga. Dobivene rezultate usporedili smo s prometom u istom
razdoblju prethodne godine. Što se tiče samih posjeta, bilježimo blagi porast od
13% a da digitalni marketing može bitno utjecati na posjećenost weba pokazuje i
samo podrijetlo posjetitelja.
Podrijetlo posjetitelja web shopu “Vilma” u vrijeme trajanja kampanje
S obzirom na to kroz koje kanale je web shop oglašavan, ne čudi distribucija
podrijetla posjetilja u tom periodu, a njih je čak 90% došlo putem direktne
poveznice koja je bila sastavni dio CTA buttona u newsletteru ali i navedena kao
dio Facebook objave. Također, najposjećeniji proizvodi i kategorije proizvoda na
web shopu upravo su one koje su se nalazile na poveznicama, a ovo je cjelokupno
snažan primjer kako digitalni marketing može formirati od kuda će vaši posjetitelji
doći na vaš web. Iako broj posjeta nije značajnije porastao, da kvalitetan sadržaj
oglašavanja bitno utječe na radnje koje posjetitelji poduzimaju prikazao je porast u
broju narudžbi i iznosu prihoda. Za vrijeme kampanje postignut je porast broja
narudžbi od 189%, a prihodi na web shopu porasli su za čak 237% u odnosu na isti
period prethodne godine. Za uspješnost ove kampanje također je iznimno bitno
naglasiti da su oglasi bili prilagođeni rezoluciji mobilnih uređaja kao i sam web shop,
s obzirom na to da je čak 89,5% poduzetih radnji došlo upravo putem mobilnih
uređaja. Stoga, planirate li povećati svoju prodaju, bilo općenito ili u nekom
odabranom periodu, digitalni marketing definitivno je neizostavan faktor u planiranju
vaše prodaje !